Pravidla airsoftu
Pravidla
Základní pravidla:
- během hry se nesmí sundávat ochranné brýle, ani v noci
- v lese je zákaz rozdělávání ohně, můžete používat jen lihové nebo plynové vařiče
- skupina po sobě nenechává odpadky
- dojde-li k neshodě během boje, zakřičí někdo z hráčů STOP a boj ustane do doby, dokud se neshoda nevyřeší, všichni se vrátí na místa, kde byli a slovem START se pokračuje
- zneužití STOPky se trestá
- při kontaktu s civilisty se zbraně schovávají, bojuje-li se, hráč který první spatří civilisty volá STOP, při problému s civilisty je uklidňuje jen jeden hráč beze zbraně
- chováme se tak, abychom zbytečně nepoutali pozornost a nevyvolávali konflikty a problémy
- hrajeme podle pravidel
- komunikace pomocí mobilu je možná, v případě potřeby a problémů nutná, každý bude mít u sebe mobil
Účel hry:
- hra začíná dvě hodiny po rozchodu
- hraje se Capture the Flag, tedy úkolem skupiny je odcizit soupeřovu vlajku a dopravit jí ke své vlajce
- získá-li někdo soupeřovu vlajku a je zabit, když s ní utíká, vlajka zůstavá na místě jeho skonu
- skupina, které byla vlajka takto přemístněna, se snaží přesunout vlajku na původní místo, což je jediná výjimka, kdy lze vlajkou pohybovat během boje
Rozdělení do skupin:
- proběhne losem
- dvě skupiny
- každá skupina si zvolí velitele, ale také nemusí
Herní území:
- zákaz opouštění herního území během hry
- zákaz navštěvování veřejných lokalit a objektů = hospody, obchody a podobně
Základna:
- základnu představuje vlajka na klacku zabonutá do země, musí být viditelná, nesmí být pověšená výš než kam lze dosáhnout, nesmí být zahrabána pod zem či listí
- vlajka může být přemístněna, pokud zrovna neprobíhá boj
- dojde-li k přepadu během přesunu, zabodne se vlajka do země tam, kde je a vytvoří se tak místo základny
Boj:
- při boji smí být použity jen manuální airsoftové zbraně
- každý má tři životy
- zásah kamkoliv do těla ubírá jeden život, zásah do hlavy ubírá dva životy
- skončí-li boj a hráči zůstanou nějaké životy(třeba jeden nebo dva), doplní si hráč všechny životy tím, že se dotkne vlajky
- nečekaný zásah do hlavy při přepadu se počítá jako headshot = ubere tři životy
Smrt:
- smrt nastává, dojdou-li hráči všechny životy
- hráč zůstane na místě, kde byl zabit, po dobu pěti minut
- po pěti minutách si udělá na předloktí černým fixem čárku,zvedne se a s rukama nad hlavou dojde ke své základně(vlajka), dotkne se vlajky, kde se mu doplní všechny životy a pokračuje ve hře
- po dobu smrti hráč s nikým nekomunikuje, na nikoho negestikuluje, nevydává žádné zvuky, je prostě mrtvý
- je přísně zakázáno sledovat mrtvé, kteří jdou k vlajce
- je-li vlajka odcizena a hráč neví, kam má jít, dojde si obnovit životy na poslední známé místo, kde vlajka byla, tedy místo, odkud byla odcizena
První pomoc:
- před začátkem hry je jeden člověk ze skupiny určen jako medik
- je-li někdo zasažen, může mu medik poskytnout v intervalu pěti minut první pomoc
- přijde ke hráči, který předstírá smrt a na předloktí mu udělá červeným fixem křížek, ošetřený hráč dopočítá čas, který mu zbývá do pěti minut a hraje dál s plným počtem životů
- medik nemůže poskytnout první pomoc dvakrát za sebou, tedy nikdo nebude mít na ruce dvakrát po sobě červený křížek
- medik je pro své protihráče normálním cílem a může být zasažen i během ošetřování, stihnul-li medik nakreslit křížek, počítá se to, jakoby před svou smrtí stihnul poskytnout první pomoc
Přepad:
- náhlý nečekaný útok
- dojde-li nečekaně k zásahu do hlavy, je to headshot a ubere všechny životy
- dojde-li k přepadu během noci, hráč, který je zasažen headshotem nesmí vydávat žádné zvuky, tedy nesmí nikoho budit, upozorňovat a podobně, tiše se sesune na zem a dělá mrtvého
- jako přepad se nepočítá vpadnutí do zad během probíhajícího boje
- jakmile napadení uvidí mrtvého, končí přepad a už se dál bojuje podle klasických pravidlech
- je možné zasadit headshot více lidem najednou, ale musí to být současně
- spícího zabijeme tak, že mu šáhneme na hlavu, tedy do spících se nestřílí
Organizátoři si vyhrazují právo změny pravidel i během hry, ale po vzájemné debatě.